Tendințele tehnologice din industria turismului

Tehnologia este o parte esențială a industriei turismului și călătoriilor, ajutând companiile cu operațiunile de zi cu zi, îmbunătățind în același timp experiența clienților. Din acest motiv, este important ca hotelurile, companiile aeriene, restaurantele și alte companii să țină pasul cu cele mai recente tendințe tehnologice. Acest lucru este vital în ziua de astăzi, când așteptările clienților sunt în continuă schimbare, atunci când vine vorba de serviciile pe care vor să le aibă la dispoziție.

Obiectivele sau motivațiile din spatele implementării tehnologiei în turism includ automatizarea călătoriilor și a proceselor aferente, economisirea de timp, reducerea costurilor și crearea unei experiențe de călătorie mai fluide pentru consumatori. Tehnologia poate fi implementată pentru a îmbunătăți experiența clienților înainte, în timpul și după călătoria în sine.

Realitatea virtuală a fost și este o tehnologie în ascensiune în diverse sectoare, dar rolul său în industria turismului este deosebit de semnificativ. La urma urmei, oferă călătorilor posibilitatea de a experimenta locații îndepărtate din confortul propriei case, determinându-i chiar să efectueze o rezervare în cele din urmă. Folosind tururi VR, clienții pot experimenta totul, de la vizite virtuale în hoteluri și restaurante, la parcuri naționale sau chiar activități specifice. Cele mai multe tururi VR sau tururi 360° sunt acum compatibile cu browserele web obișnuite și îi pot ajuta pe cei care sunt reticenți să călătorească, să vadă beneficiile mai clar.

FOTO: pexels.com

Tehnologia de recunoaștere – a trăsăturilor faciale, amprentelor – este deosebit de interesantă în această listă de tendințe tehnologice cheie, datorită potențialului său de a elimina divergențele din procesele de achiziție și de a crea interacțiuni fără probleme. Tehnologia în sine include recunoașterea amprentelor digitale, recunoașterea facială, scanarea retinei și diverși alți identificatori biometrici. Recunoașterea facială este văzută de mulți ani ca o tehnologie modernă care a adus o mulțime de avantaje în multe sectoare, de la lumea distractivă a cazinourilor până la mediul concentrat al corporațiilor internaționale fondate în orașele mari. Tehnologia de recunoaștere este deja folosită în unele hoteluri pentru a permite accesul în camere prin amprentele digitale sau pentru a permite check-out-uri semi-contactless. Cu toate acestea, în viitor se speră ca această tehnologie să le poată permite clienților să plătească pentru mesele servite la restaurante, pur și simplu, la ieșirea din incintă.

Securitatea cibernetică este un domeniu de interes major pentru cei care ocupă funcții de management în turism, deoarece companiile din industrie sunt din ce în ce mai expuse riscului de atacuri cibernetice și, de asemenea, mai vulnerabile la încălcări ale datelor de alte tipuri. Companiile de turism sunt o țintă majoră, deoarece angajează o mulțime de oameni și au acces la o abundență de date despre clienți. Acest lucru necesită investiții în formarea în domeniul securității cibernetice și diverse soluții hardware și software pentru a menține orice afacere în siguranță. De asemenea, este important ca toate companiile să țină pasul cu cele mai recente reglementări și să respecte legile privind protecția datelor.

Realitatea augmentată este similară cu realitatea virtuală, dar implică creșterea împrejurimilor reale ale unei persoane, mai degrabă decât înlocuirea lor. Unul dintre avantajele majore ale acestei tendințe tehnologice este reprezentat de costurile mai scăzute față de VR, utilizatorii necesitând doar un dispozitiv smartphone sau o tabletă, plus acces la internet. Prin suprapuneri grafice, cei din industria turismului pot îmbunătăți foarte mult experiența clienților, oferindu-le informații valoroase sau chiar divertisment pur. De exemplu, aplicațiile pot permite îmbunătățirea fotografiilor prin filtre și efecte. Detalii despre destinațiile locale pot fi, de asemenea, afișate pe măsură ce clientul își îndreaptă smartphone-ul către ele, primind informații exact în momentul în care acestea sunt cele mai relevante.

FOTO: pexels.com

Dincolo de roboți, inteligența artificială este folosită și în alte moduri. Poate că cea mai evidentă utilizare în industria călătoriilor și turismului este în scopuri de servicii pentru clienți, chatboții având capacitatea de a oferi timp de răspuns rapid la probleme sau întrebări. De asemenea, un chatbot este capabil să învețe continuu din interacțiunile cu clienții. În plus, hotelurile și alte companii care operează în industria turismului pot folosi inteligența artificială pentru a sorta în mod precis și continuu datele. Ele vor putea trage concluzii despre performanța afacerii sau tendințele asociate cu satisfacția clienților și chiar să gestioneze în mod inteligent stocurile.

Viitorul e nesigur atât în turism, cât și în alte domenii, dar sigur rămâne faptul că tendințele tehnologice vor continua să ne impresioneze.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui Comunicat de Presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația TLnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe TLnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*