Cardul European de Asigurări Sociale de Sănătate (CEASS) deschide persoanelor asigurate accesul la servicii medicale de urgență, decontate de Casa de Asigurări de Sănătate, în timpul șederii temporare în străinătate.
„În calitate de persoană asigurată pe teritoriul României puteți solicita cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS), care vă dă dreptul la asistența medicală devenită necesară în timpul şederii temporare pe teritoriul statelor membre ale UE, Spaţiul Economic European sau Confederaţiei Elveţiene sau Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.
Prin ședere temporară se înțelege deplasarea unei persoane în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene/Spaţiului Economic European/Confederaţia Elveţiană Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord pentru motive turistice, profesionale, familiale sau pentru studii, pentru o perioadă de timp de cel mult 6 luni.
Prin urmare înainte de a plănui să călătoriți fie în vacanță, cu afaceri sau la studii solicitați CEASS de la Casa de Asigurări de Sănătate” – CAS Tulcea.
La nivelul județului Tulcea, în anul 2024, au fost emise un număr de 2008 carduri europene, iar în perioada ianuarie-noiembrie 2025 au fost emise 2178 carduri europene.
Documente necesare pentru emiterea cardului european:
– Cerere- tip
– Copie CI/BI
– Dovada calitatii de asigurat ( adeverinta salariat, cupon pensie, carnet student, copie decalaratie de asigurare, etc )
Documente necesare pentru emiterea cardului european duplicat:
– Cerere- tip
– Copie CI/BI
– Dovada contravalorii cardului duplicat (plată la sediul CAS Tulcea )
– Valoare card duplicat: 11,70 lei
Cererile/documentele pentru eliberarea cardului european de asigurări sociale de sănătate se pot depune direct la sediul CAS Tulcea, transmite prin poștă sau prin e-mail la adresa: office@castl.ro sau urmarire@castl.ro
Persoanele asigurate au posibilitatea depunerii cererilor și online, accesând site-ul: www.cardeuropean.ro
Totodată, Legea 163/2025 a modificat prevederile din Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății legate de valabilitatea cardului european de asigurări sociale de sănătate. Conform noilor reglementări, perioada de valabilitate a cardului european rămâne tot de doi ani de la data emiterii, dar se adaugă termene speciale de valabilitate pentru două categorii de asigurați.
Astfel :
10 ani de la emitere – pentru persoanele fizice care au calitatea de pensionari și care au împlinit vârsta de 65 de ani;
de la emitere și până la data corespunzătoare împlinirii vârstei de 18 ani – pentru copii.
Pentru anumite servicii medicale este posibil sa fie necesară co-plata, chiar dacă în România aceleaşi servicii sunt decontate integral.
Cardul nu acoperă situaţia în care deplasarea dvs. are ca scop obţinerea tratamentului medical planificat.
Dacă în perioada de valabilitate a cardului, la momentul obţinerii serviciilor medicale, nu mai sunteţi asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate, casa de asigurări de sănătate care v-a eliberat cardul, în calitate de plătitor al respectivelor servicii medicale, va recupera de la dvs. contravaloarea acestora.
Puteţi solicita, contra cost, emiterea unui alt card, a cărui perioada de valabilitate nu va putea depăşi perioada de valabilitate a cardului iniţial.
Cardul nu poate fi utilizat pe teritoriul României.

Be the first to comment