
Persoanele asigurate în sistemul de asigurări sociale de sănătate pot beneficia de dispozitive medicale decontate de Casa de Asigurări de Sănătate. Acestea se acordă în baza unei prescripții medicale eliberate de medicul de specialitate sau medicul de familie, după caz. Dispozitivele sunt destinate pentru recuperare, tratament sau pentru a ajuta la îmbunătățirea calității vieții a persoanelor cu anumite afecțiuni.
„De la începutul acestui an, la nivelul Casei de Asigurări de Sănătate Tulcea, au fost emise 924 de decizii pentru dispozitive medicale, cu o valoare de 1.594.446 lei. Se poate observa o creștere în rândul echipamentelor pentru oxigenoterapie și ventilație noninvazivă, a aparatelor CPAP/BPAP, unde valoarea deciziilor aprobate este de 290 048 lei, în ultimele patru luni, respectiv ianuarie-aprilie. De asemenea, în aceste patru luni au fost aprobate aproximativ 100 de decizii noi pentru persoane care se află la prima solicitare a acestor dispozitive, ” a precizat Eugenia Vasile, Director General, Casa de Asigurări de Sănătate Tulcea.
Pachetul de bază pentru dispozitive medicale destinate recuperării unor deficiențe organice sau funcționale în ambulatoriu cuprinde:
– dispozitive de protezare în domeniul ORL,
– dispozitive pentru protezare stomii,
– dispozitive pentru retenție sau/și incontinență urinară,
– proteze pentru membre,
– orteze pentru coloana vertebrală sau membre,
– încălțăminte ortopedică,
– dispozitive pentru deficiențe vizuale,
– echipamente pentru oxigenoterapie și ventilație noninvazivă,
– aparate CPAP/BPAP și dispozitive de asistare a tusei,
– dispozitive pentru terapia cu aerosoli,
– dispozitive de mers,
– proteze externe de sân,
– dispozitive compresive.
Prescripțiile medicale au o valabilitate de 30 de zile calendaristice de la data emiterii, dar sunt și situații în care durata se prelungește până la un.
Pentru a obține un dispozitiv medical, asiguratul sau o rudă de gradul I sau II ori reprezentantul legal depune o cerere la Casa de Asigurări de Sănătate TULCEA, alături de următoarele documente:
– copia actului de identitate
-prescripția medicală în termen de 30 de zile de la emitere, alte documente medicale (audiogramă, biometrie, spirometrie etc.)
-certificatul de încadrare în grad și tip de handicap pentru echipamentele pentru oxigenoterapie și ventilație noninvazivă, după caz.
Documentele se depun la sediul Casei de Asigurări de Sănătate TULCEA sau se pot transmite prin poștă.
Casa de Asigurări de Aănătate decide acceptarea sau respingerea cererii, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia. În cazul acceptării, se va emite o decizie de aprobare pentru procurarea/închirierea dispozitivului, în limita fondului aprobat cu această destinație. Decizia se ridică de la Casa de Asigurări de Sănătate sau se expediază prin poștă, la cerere. Pentru procurarea dispozitivului, asiguratul, o rudă de gradul I sau II ori reprezentantul legal se adresează, în perioada de valabilitate a deciziei, unuia dintre furnizorii de dispozitive aflați în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate, cu următoarele documente:
– decizia emisă de Casa de Asigurări de Sănătate
– prescripția medicală.
În cazul în care asiguratul dorește să schimbe furnizorul sau se recomandă un alt tip de dispozitiv, se va relua procedura de obținere a unei noi decizii de la Casa de Asigurări de Sănătate.
Be the first to comment