Tulcea, în era teatrului. A XVI-a ediție a Festivalului “Tragos” debutează pe 1 octombrie la Centrul Cultural “Jean Bart”

Festivalul de teatru TRAGOS

Centrul Cultural “Jean Bart” Tulcea, cu sprijinul Consiliului Județean Tulcea și al Primăriei Tulcea organizează în perioada 1-11 octombrie cea de-a XVI-a ediție a Festivalului de Teatru “Tragos”.

Acest eveniment, în anul Centenarului Marii Uniri, are acum o semnificație deosebită, 2018 marcând și aniversarea de 10 ani a Teatrului ,,Jean Bart”. Va fi o ediție specială așadar, cu spectacole de excepție, așa cum organizatorii ne-au obișnuit încă de la prima ediție din 1993. Vor fi 15 reprezentații susținute de teatrele din București, Suceava, Târgu Jiu, Constanța, Lugoj și, desigur, Tulcea.

Întotdeauna, ei, actorii, pe lângă meseria și talentul ce îi recomandă, vă vor pune sentimentele, emoțiile, viața lor pe această tavă, ca la un adevărat festin. Teatrul este o sărbătoare. Dragi tulceni, va mulțumim că veniți, cu drag, la teatru si că îl susțineți. Mulți ani, Teatrului „Jean Bart”, la mulți ani Festivalului „Tragos”, a spuNelu Serghei, directorul Festivalului de Teatru „Tragos”

Programul celei de-a XVI ediții a Festivalului de Teatru ,,Tragos” 2018

Luni, 1 octombrie, ora 18.00, în prima zi a Festivalului de Teatru „Tragos” , Teatrul „Jean Bart” vă invită să vizionați comedia „Balul”, producție a Teatrului  Traian Grozăvescu” din Lugoj. Inspirat din „Visul unei nopți de vară” al marelui dramaturg William Shakespeare, regizorul Sorin Misirianțu a scris un scenariu picant, plin de energie umană și l-a încredințat actorilor lugojeni.

Luni, 1 octombrie, ora 20.30, la Sala Studio se va juca „Venus si Adonis” după W. Shakespeare, regia Ioana Petre, one woman show cu Valentina Zaharia, Teatrul „Mignon” București.

William Shakespeare reinterpretează celebra poveste de dragoste dintre Venus, zeiţa iubirii şi prepuberul Adonis, cel mai frumos dintre muritori. Tragica incercare de a face curte a Zeitei este plină de erotism si întâmplări neașteptate, puse în pagină cu mult umor. Performanţa actriţei Valentina Zaharia de a juca trei personaje foarte diferite i-a adus Marele Premiu la Bacău Fest Monodrame 2017, iar în 2014 a devenit cel mai tânăr actor invitat să susțină un recital la Festivalul Internațional „William Shakespeare” Craiova.

Marți, 2 octombrie, ora 11.00, „Fluturi și oameni”, regia Silviu Oltean, Compania „Passe-Partout” București.

„Fluturi și oameni este un spectacol neastâmpărat, gândit special pentru copiii neastâmpărați ai zilelor noastre. Copiii care sigur vor înțelege de ce fluturii, mai nou, iau lecții de balet, pe cine așteaptă Sirena în mijlocul mării și unde își vor petrece … luna de miere Scufiţa Roşie şi Lupul cel Rău. O excursie zburdalnică, ca într-un montagne russe, din poveste în poveste şi din tărâm în tărâm, de la școala fluturilor până la fundul oceanului, din mijlocul pădurii și până în studioul unde capătă viață desenele animate; un spectacol plin de culoare, la care Frații Grimm, Petre Ispirescu și Walt Disney și-ar rezerva din timp locuri în sală”, este de părere Sorin Tudor

Marți, 3 octombrie, ora 17.00, „Homo Love” Compania „Two Of Us” București, spectacol de/cu Paul CIMPOIERU.
Partea a doua a tripticului ,,Ecce Homo”, ,,Homo Love” este continuarea firească a one man show-ului „Homo Americanus”, jucat anul trecut în cadrul celei de-a XV-a ediții a Festivalului „Tragos”.

Un performance de teatru non-verbal, ,,Homo Love” este o combinație teatrală între dans, muzică, pantomimă și proiecții video, care se adresează oricărui gen de spectator, avizat sau neavizat, dincolo de barierele de orice gen.
HOMO LOVE – montage d’emotions

Marți, 2 octombrie, ora 19.00, „Vestul singuratic“ de M. McDonagh, regia Cristi Juncu, Teatrul „Nottara“ București.

Un text modern, despre lucruri care neliniştesc, scris într-un ritm alert, fără ocolişuri şi inhibiţii inutile. Întotdeauna relaţiile interumane dintr-o comunitate, fie ea din Irlanda sau de oriunde, ne spun mai mult despre fiinţa umană decât zeci de tratate de psihanaliză. Aşa că sunteţi invitaţi să intraţi în lumea plină de violenţă, de umor negru, dar şi de neaşteptată compasiune, a fraţilor Connor, a părintelui Welsh şi a frumoasei Girleen Kelleher.

Miercuri, 3 octombrie, ora 19.00, „American Buffalo” de David Mamet, regia: Vlad Cristache, Teatrul „Jean Bart” Tulcea.

„Trei americani mărunţi, de-o banalitate revoltătoare, sunt puşi brusc în împrejurarea de a se înavuţi prin jaf. Cam asta e, în mare, povestea din American Buffalo. Mirajul loviturii – meschină, la fel ca miza ei – le fură minţile şi-i orbeşte cu poleiala staniolului în care, pasămite, ar fi ambalat acest vis american procurat prin efracţie.
S-a spus că scenariile lui David Mamet sunt cu con artists (escroci, în accepţie curentă) şi trişurile dintre ei. American Buffalo e, în acest sens, exemplar. Mici borfaşi ai metropolei, Don, Walter Cole, zis Teach, şi Bob – un abonat la insucces, un cocalar sentimental şi un adorabil, duios nătâng – n-au nimic din măreţia nelegiuită a gangsterilor din Chicago sau New York”, povestește Petru Țincoca

Joi, 4 octombrie, ora 18.00, „Numitorul comun” de Alexandru Popa, regia VladZamfirescu, producție a Teatrului de Comedie București.

„Numitorul comun” de Alexandru Popa este o piesă premiată la ediția din 2015 la Concursul de Comedie Românească festCo.

„Vlad Zamfirescu, actor apreciat, dar și regizor activ, dotat cu calități și pentru acest important compartiment al creației teatrale, realizează un spectacol reușit cu piesa lui Alexandru Popa într-o distribuție remarcabilă – Marius Florea Vizante, Nadiana Sălăgean și Alexandru Ion”, este de părere Ileana Lucaciu

Joi, 4 octombrie, ora 20.30, în cea de-a patra zi de Festival „Tragos”, Teatrul „Jean Bart” vă invită la spectacolul „O femeie singură” de Dario Fo și Franca Rame, un one woman show cu Andreea Bibiri, regia Daniel Grigore-Simion, Teatrul de Artă București.

„O femeie prizonieră în propria viață. Viața ei, o construcție alcătuită din persoane, preocupări, obiecte inutile, străine și agresive. Schimbarea pare înspăimântătoare. Aparent imposibilă. Își va găsi curajul să evadeze? Ce o va salva?
Piesa “O femeie singură” este scrisă de celebrii dramaturgi italieni Dario Fo și Franca Rame, doi dintre cei mai cunoscuți actori și activiști politici ai Italiei. Dario Fo și Franca Rame au avut curajul asumării convingerilor și angajamentului față de probleme politice și sociale și s-au implicat în numeroase controverse cu statul, poliția, cenzura, televiziunea și Vaticanul. Una din figurile de vârf ale farsei moderne și ale dramei politice, Dario Fo a scris peste 70 de piese de teatru. Lucrările sale au fost traduse în peste 30 de limbi, iar în 1997 el a câștigat Premiul Nobel pentru Literatură.
Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.”

Vineri, 5 octombrie, ora 19.00, Festivalul de Teatru „Tragos” continuă cu reprezentația spectacolului „Regina frumuseții din Leenane” de Martin McDonagh, regia Vlad Cristache, Teatrul „Jean Bart” Tulcea.

„Povestea e pe cât de stranie, pe atât de potrivită cu orășelul de pe malul Dunării, aproape de Deltă, un loc în care te simți departe de lumea dezlănțuită…Și e atât de important că oamenii care încep să vadă teatru chiar la ei acasă, în Tulcea, adolescenți care-l descoperă, poate, pentru prima dată, pot să vadă un teatru de calitate. Textul lui McDonagh e mai mult decât o dramă de familie dintr-o Irlandă primitivă, crudă, rece și sălbatică, așa cum ar putea părea la prima vedere. Deși în centrul poveștii se află exact relația dintre o mamă și o fiică, pierdute undeva în coclaurile de pe malul unei mări întunecate de la capătul lumii, o relație bolnavă, crudă, în care mama își terorizează fiica, o chinuiește programat, îi fură viața, zâmbetul, bucuria și o ține prizonieră într-o casă stranie, cu energii negative”, spune Monica Andronescu, Yorick

În zilele de 6 și 7 octombrie, la mijloc de Festival „Tragos”, Teatrul „Jean Bart” vă invită să vizionați spectacolul în spațiu neconvențional „În doi” de Matei Vișniec, regia Alexandru Nagy, producție a Teatrului Independenților Profesioniști. Reprezentațiile vor avea loc sâmbătă și duminică de la orele 14.00, 14.30, 15.00, 15.30, 16.00.

„Spectacolele pe care le regizează Nagy sunt surprinzătoare, pentru ca are o maniera aparte de a le pune in scena, orientate fiind spre zona de „performance”, cu participarea unui număr foarte mic de spectatori, de pana la 12 persoane. Este o modalitate prin care publicul spectator simte și trăiește emoțiile actorilor odata cu ei.”

Luni, 8 octombrie, ora 19.00, „Pescărușul” de A.P. Cehov, regia Andrei Șerban, „UNTEATRU” București.

„Am primit bucuros invitația de a lucra la unteatru. Am regăsit atmosfera anilor mei de tinerețe de la La Mama din New York, același spirit prietenos și liber, o comunitate de artiști care, fără niciun considerent material, sunt animați de pasiunea de a face teatru altfel, de a descoperi “forme noi”. Și ideea acestor forme noi m-a dus direct la Treplev și la „Pescărușul”, o piesă care m-a urmărit toată viața și pe care nu am înțeles-o pe deplin, deși am montat-o în limbi diferite pe trei continente, de fiecare dată altfel. Sper ca această versiune să fie ultima și, deși nu vom putea dezlega misterul care face ca o poveste ce sfârșește în moarte violentă să fie catalogată de Cehov drept „comedie”, am încredere că împreună vom (re)descoperi paradoxul că în teatru singura permanență e starea de schimbare continuă. Dacă acceptăm că nicio concluzie nu e defintivă, putem porni în căutare.”

ATENȚIE! Spectacolul conține zgomote puternice și lumină de stroboscop. Nu se recomandă persoanelor care suferă de epilepsie.

Marți, 9 octombrie, ora 18.00, „Apolodor” după „Cartea lui Apolodor” de Gellu Naum, regia Ada Milea.

De data aceasta literatura pentru copii este cea care se transformă în spectacol-concert pentru toate vârstele, în viziunea muzicală a Adei Milea. Cele două Cărți cu Apolodor (1959-64) se deschid vesel pentru a da frâu liber exploziei vocale și sonore care colorează până și umbrele fantasticelor personaje. Un pinguin mic, într-o lume uriașă plină de peripeții, prieteni, bandiți, palmieri și ghețare, cheamă spectatorii să reînvie ritmul și imaginația copilăriei inconștiente, dar mereu fericite. Așa cum spune Ada Milea, „Apolodor e harta muzicală a călătoriilor pinguinului inventat de Gellu Naum. Echipa clujeană e extrem de creativă și sunt convinsă că bucuria care ne „bântuie“ repetițiile va contamina și spectatorii“. O contaminare hiperoptimistă care promite surprize de neuitat.

Miercuri, 10 octombrie, ora 19.00, „Sărutul”, un eseu vizual de Horațiu Mihaiu, producție a Teatrului „Elvira Godeanu” Târgu Jiu.

„Sărutul înseamnă o comuniune între două persoane care devin o singură persoană, am fost mai interesat de latura filosofică a sărutului pornind de la multiplele, sutele feluri în care sărutul este perceput, să zicem de la sărutul copilului din cărucior trecând prin sărutul de nuntă, sărutul mâinii, toate formele de sărut posibile. Poate că are şi o doză de erotism, atât cât a vrut să reprezinte Brâncuşi”, a declarat regizorul Horaţiu Mihaiu.

Joi, 11 octombrie, ora 19.00, cea de-a XVI-a ediție a Festivalului de Teatru „Tragos” se va încheia cu spectacolul „Cocoșatul de la Notre Dame” după Victor Hugo, regia Daniela Vitcu, producție a Facultății de Arte din cadrul Universităţii „Ovidius” Constanța.

Spectacolul este unic în peisajul teatral românesc, datorită distribuţiei combinate – studenţi de la diferite specializări ale Facultăţii de Arte şi artişti consacraţi; mai mult, este primul musical montat la Constanţa în decurs de două decenii.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui Comunicat de Presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația TLnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe TLnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*